Cascada Cailor – Vacanță în România

Astăzi am să vă povestesc câte ceva despre Cascada Cailor, un alt loc frumos descoperit într-o vacanță de câteva zile prin Maramureș.
Cascada Cailor se află foarte aproape de stațiunea Borșa. Se spune despre ea că ar fi una dintre cele mai frumoase cascade din România. Nu le-am văzut pe toate din România, am văzut doar Duruitoarea și n-aș vrea să le compar. Fiecare loc, la fel ca fiecare om, e unic în felul său. Modul de formare, modul în care apa și-a făcut loc printre pietre și viteza cu care vine către vale, definește o cascadă. La fel cum toate momentele din viata sa pot defini un om.

Cascada Cailor este formată pe versantul nordic al Munților Rodnei. Apa se formează din topirea zăpezii și din ploi. Toate se adună și formează un circ glaciar ce se revarsă de la o înălțime de aproximativ 90 de metri.

Cum ajungi la Cascada Cailor?

La Cascada Cailor se poate ajunge atât pe jos, pe un traseu marcat, cât și cu telescaunul. Programul acestuia începe unde la ora 09:00 și se încheie la 17:00. În luna iunie 2017 am prins o zi destul de aglomerată și am fost norocoși să ne aflăm în prima tură de plecări cu telescaunul către cascadă.

Cu telescaunul - Cascada Cailor - Vacanta Romania
Cu telescaunul – Cascada Cailor – Vacanta Romania

Drumul cu telescaunul este foarte relaxant și poți să te bucuri de toată panorama. Pentru cei care au o mică fobie legată de telescaun, vă asigur că nu aveți de ce să vă faceți griji. Călătoria de aproximativ 15 minute este foarte liniștită. În dreptul stâlpilor nu o să simțiți trecerea decât foarte puțin. Viteza cu care se deplasează acesta este constantă și nu variază nici la urcare, nici la coborâre.

După plimbarea cu telescaunul, în drum spre Cascada Cailor

Telescaunul nu vă duce chiar lângă cascadă și e nevoie să mai parcurgeți o distanță de 10-15 minute pe jos. Traseul este foarte ușor, prin pădure. Prin unele locuri drumul este chiar asfaltat și nu doar drum forestier.

Pajiste alpina - Cascada Cailor
Pajiste alpina – Cascada Cailor

Vă puteți bucura de natură, de copaci, de peisaj și foarte aproape de cascadă o să descoperiți un mic loc în care vă puteți răcori cu apă potabilă, rece, de munte.

De unde vine numele de „Cascada Cailor”?

Legenda spune că pajiștile de pe Muntele Piatra Rea erau pașunate în trecut de herghelii de cai. Din primăvară și până toamna târziu aceste locuri erau ideale pentru aceștia și cumva numite „raiul cailor”. Singurul care le mai tulbura liniștea era ursul. Totuși, acesta nu avea nici o șansă pe câmp deschis și mai ales în fața unei herghelii de cai.
Pentru a îi putea prinde era nevoit să gonească spre locurile prăpăstioase ale muntelui. Doar în acele locuri singura scăpare a cailor era căderea lor în hauri, devenind o pradă sigură.

Cascada Cailor - Borșa - Maramureș
Cascada Cailor – Borșa – Maramureș

Într-o noapte, în timpul unei ploi torențiale un urs a ales să se năpustească asupra hergheliei. Caii erau speriați de fulgere și de tunete și stăteau adunați într-un singur lor. Ecoul muntelui îi făcea să tresară. Într-un astfel de moment au fost luați prin surprindere de urs. S-au aruncat spre vale cu speranța că vor scăpa, dar au căzut toți pe râpa cascadei. Se spune că în noaptea respectivă ursul s-a ales cu o captură de 15-16 cai.
Evenimentul a rămas în memoria celor ce locuiesc acolo și a primit numele de Muntele Cailor. Circul glaciar format acolo poartă numele de Podul Cailor, iar pârâul Izvorul Cailor.

Cascada Cailor - Vacanta în Maramureș - România
Cascada Cailor – Vacanta în Maramureș – România
Cascada Cailor - vedere de la depărtare
Cascada Cailor – vedere de la depărtare
Cascada Cailor - Borșa, România
Cascada Cailor – Borșa, România

Cam atât despre Cascada Cailor, un alt loc frumos și unic din România. Aștept cu drag imrpesiile voastre în comentarii. Vreau să-mi spuneți dacă ați fost acolo, dacă ați vrea să mergeți și ce alte locuri frumoase de vizitat în România recomandați. Keep in touch!

8 Comments

1. Rokolla

august 3, 2017 at 12:47 am

Un peisaj superb. Nu prea sunt eu adepta traseelor, dar este bun ca se poate ajunge cu telescaunul

2. Claudia`s Choice

august 2, 2017 at 11:41 pm

N-am ajuns acolo, insa la ce peisaje sunt, chiar mi-as dori!

3. Lucruri privite de jos in sus

august 1, 2017 at 6:23 pm

Avem o tara foarte frumoasa si ar trebui sa o apreciem mai mult. Frumoase peisaje ai surprins.

4. Luca Raluca

august 1, 2017 at 11:24 am

Ce poze frumoase! România chiar are multe de oferit, doar să știi să le găsești.😊

5. Corina

iulie 31, 2017 at 12:28 am

Romania este asa de frumoasa! Atâtea locuri minunate de vazut, de admirat si de impartasit cu prietenii! Felicitari pentru articol!

6. coco

iulie 30, 2017 at 9:04 pm

excelent! nu am fost acolo desi am fost in zona, o sa retin pentru cand mai ajung!

7. Raluca Brezniceanu

iulie 30, 2017 at 9:03 pm

Am fost o singura data in Muntii Rodnei si atunci iarna. Am plecat intr-o tabara ca sa schiem si deoarece teleschiul nu mai functiona de doi ani am stat doar patru zile, timp in care ne-am incarcat cu frumusetea locului.

8. Diana Ion

iulie 30, 2017 at 3:40 pm

Vaiii…ce superb este! Nu am foat niciodata, sunt atatea locuri de vis in care am putea merge…Sper sa ajung sa vizitez si eu Cascada…