Lacul Iezer – Vacanță în România

De foarte multe ori am privit suspinând poze de la Lacul Iezer, dar de prea puține ori mi-am imaginat că îl voi vedea atât de aproape. M-a speriat din start altitudinea de 1825 de metri la care se află, dar n-am încetat nici o secundă să sper.

Drept urmare, ziua de 2 iunie 2017 m-a adus în fața lui, frumosului lac Iezer. Obosită, cu muschii încordați, arsă de soare și bătută de vânt. A fost prima oara când m-am bucurat că socotelile de acasă nu s-au potrivit cu cele de la drum.
Tocmai eu, cea care povestesc mereu despre depășirea propriilor limite nu credeam în mine. Experiența de pe Ceahlău m-a făcut să îmi fie un pic de teamă de munte. Din fericire și cu suportul necesar din partea prietenilor cu care am urcat pe Munții Rodnei am ajuns să mă bucur de frumusețile pe care le ascunde România.

Spre Lacul Iezer – un drum lung care merită

Drumul până la Lacul Iezer fost destul de lung și obositor. Am gâfuit ca o fanta, pepsi sau cola (după preferințe) răsuflată. Efortul depus în cadrul antrenamentelor la sală e pui, pe lângă cel făcut pe munte. O fi aerul tare, o fi lipsa mea de rezistență la efort, sau poate drumul prea abrupt la urcare. Coborârea nici nu știu când a trecut, dar urcatul, puteam să jur că nu se mai termină.

În drum spre Lacul Iezer - panorama Muntii Rodnei Romania
În drum spre Lacul Iezer – panorama Muntii Rodnei Romania

Prietenii cu care am fost mă tot amăgeau cu „mai sunt 5 minute”, iar amăgirea a durat cam trei ore. Mai un selfie, mai o poză cu peisajul, un petec de zăpadă, o gură de apă și un pic de ciocolată au fost de mare ajutor.

Dacă pe Ceahlău m-am avântat în papuci de alergat, acum mi-am scos ghetuțele de iarnă de la cutie. M-am încăpățânat să merg cu bocanci blăniți, destul de grei și evident mi-am pus singură bețe în roate. Mi-a săltat un pic inima când am văzut zăpadă pe traseu și parcă știam în adâncul sufletului meu că am ales bine papucii.

Când am am ajuns la stația meteo am rămas uimită de peisaj. Era un contrast unic și o frumusețe ce nu poate fi descrisă. Bine că am făcut poze, pentru că altfel ați fi spus că o luasem razna de la efort.

Statia Meteo Iezer - Muntii Rodnei Romania
Statia Meteo Iezer – Muntii Rodnei Romania
Lacul Iezer – lacul cu forma României

Înainte de a pleca într-o excursie obișnuiesc să mă documentez cu privire la locurile alese. Despre lacul Iezer am citit foarte multe lucruri. De la elemente care țin de aspectul acestuia, până la cele care țin de mituri și povești din bătrâni. Cu siguranță, la un search pe Google le găsiți și voi.

Lacul Iezer - Muntii Rodnei - Romania
Lacul Iezer – Muntii Rodnei – Romania

Cu toate posibilitățile pe care le oferă internetul în zilele noastre, e greu să crezi că o fotografie nu e prelucrată. Din acest motiv și mie mi-a fost greu să cred că lacul Iezer are forma României. Frumusețea și verdeața ce încojura lacul mi-au fost la de imposibile de crezut, până le-am văzut. Sunt un pui de Toma necredinciosul, ce poți să-mi faci?

Spre Lacul Iezer - lângă stația meteo Iezer
Spre Lacul Iezer – lângă stația meteo Iezer

Destinația inițială a fost pe lângă Lacul Iezer și Vârful Pietrosul. Din păcate ne-am avântat la drum un pic slab echipați. Spre vârf era zapadă, vânt puternic și nu am fi rezistat cu echipamentul pe care îl aveam. Am urcat un pic deasupra lacului pentru a avea convigerea că forma sa este cea a României. Am avut câteva porțiuni și prin zăpadă ce mi-au făcut picioarele să tremure, dar în același timp m-am bucurat că aveam papucei corespunzători.

Lacul Iezer – colț de rai la început de iunie

Să prinzi petici de zăpadă, flori, soare și iarbă verde e ceva de vis. România e mai mult decât frumoasă. E superbă și unică. Au fost momente în care mi-am dorit ca drumul până acolo să fie mai scurt, dar când am ajuns acolo am înțeles că fiecare pas merită.

Langa Lacul Iezer - Vacanta in Romania
Langa Lacul Iezer – Vacanta in Romania

Unii vor spune că nu e drept, că nu toată lumea poate urca și cumva sunt privați de asemenea frumusețe. Acum, după ce am parcus traseul, aș putea spune că e nevoie să treci prin tot acel drum pentru a aprecia frumusețea locului. Dacă ai ajunge acolo în 30 de minute cu telescaunul, n-ar mai fi la fel. Așa, când urci aproape trei ore și simți cum picioarele te lasă, dar încă mai tragi de tine, fără să știi ce te așteaptă, alta e senzația.

Cine poate urca la lacul Iezer?

Cred că oricine își dorește să se bucure de frumusețile țării. Când am ajuns acolo erau copii până în 15 ani. Am văzut și un scoțian ce purta un kilt la 1800 de m altitudine. Am văzut și persoane mai în vârsă, ce urcau mai greu, dar cu motivația necesară de a ajunge. Sunt mulți străini care vin să ne admire țara și locurile unice din România, în timp ce ne noi ne aruncăm pe plaje străine.

Pajiste cu flori lângă lacul Iezer - Romania
Pajiste cu flori lângă lacul Iezer – Romania

Nu am devenit patrioată peste noapte, dar cred că ar trebui să străbatem România în lung și în lat înainte de a ne avânta peste granițe. Putem avea vacanțe frumoase și la noi. Putem să admirăm panorame de vis și în România. Totul ține de noi și de cât de mult ne dorim să mergem la pas prin țara noastră.

Munții Rodnei - Lacul Iezer Romania
Munții Rodnei – Lacul Iezer Romania

Lacul Iezer din Munții Rodnei e un exemplu, dar lista e mult mai lungă. În cele 4 zile petrecute în Maramureș am vizitat suficient de multe locuri și au rămas câteva și nevizitate. Urmează să vă povestesc în următoarele postări despre Cascada Cailor și despre un drum lung cu Mocănița.

• Posts not found

Voi ați fost la Lacul Iezer? Aștept părerile voastre în comentarii și vă invit să dați și un share pentru a ști toată lumea ce țară frumoasă avem.

10 Comments

1. Gia Gianina

iulie 10, 2017 at 3:14 pm

Hai ca dupa experienta cu Vf. Moldoveanu, parca incet incet simt ca mi se deschide apetitul catre trasee montane! :)) Foarte frumoase pozele si locatia. Nu am fost niciodata la Iezer. Cred ca mi-ar face placere. Sa vad cu drumul, ala ma omoara :))

1. Bianca Ionel

iulie 10, 2017 at 7:44 pm

Din ce am auzit, traseul către Iezer e pui pe lângă cel la Vf. Moldoveanu, deci poți să te bucuri de el oricând îți permite timpul și vremea.

2. ella

iunie 8, 2017 at 8:15 pm

Nu am ajuns acolo, insa imi place zona, cred ca iti taie rasuflarea asemenea peisaje.

3. Alexandra Haliga

iunie 8, 2017 at 12:42 pm

Cât poate să-mi placă natura! ♥
    Supeeerb 🙁

4. Marius

iunie 7, 2017 at 11:01 pm

Trebuie sa pun locatia pe my to do list, ar iesi niste poze foarte frumoase acolo <3

5. Diana Timofte

iunie 7, 2017 at 10:00 pm

Ce peisaje frumoase ! Ce tara frumoasa avem. Nu am fost niciodata acolo, insa mi-ar face mare placere 🙂

6. Georgiana Sabina

iunie 7, 2017 at 12:50 pm

Vai ce priveliste frumoasa, avem asa o tara frumoasa dar din pacate nu stim sa o apreciem.

7. Adriana

iunie 7, 2017 at 12:33 pm

Aici chiar as vrea sa ajung, la fel si la Ochiul Beiului. Suuper frumos!

8. Raluca Brezniceanu

iunie 7, 2017 at 10:27 am

Am fost o singura data in muntii Rodnei cu niste proeteni din Cluj. Spre rusinea mea nu mai tin minte cum o chema pe cabana, dar peisajul de iarna care ne-a intampinat a fost superb. Acolo a fost prima data cand am pus schiurile in picioare si n-o sa uit niciodata senzatia de plutire pe care am avut-o.

9. DeyutzaBlog

iunie 6, 2017 at 11:34 pm

Wow cat de frumos, Nu am fost niciodata acolo dar dupa poze chiar mi-as dori.E un loc minunat