- Pelerinaj în Țara Sfântă – prima zi -

În noiembrie 2016 am fost plecată 5 zile în pelerinaj în Țara Sfântă și astăzi am să vă prezint rezumatul primei zile. Am plecat din Iași către Tel Aviv undeva la 6 dimineața cu avionul. Zborul a fost plăcut și fără peripeții, iar bagajul de mână destul de subțirel, pentru că în Tel Aviv erau aproximativ 25 °C. Când am pleacat din Iași ningea, când am ajuns în Tel Aviv ploua, dar era foarte cald.

Nu am avut prea mult timp de stat, am trecut de controlul pașapoartelor și la ieșirea din aeroport ne-a așteptat autocarul cu care ne-am plimbat timp de 5 zile.

Pelerinaj în Țara Sfântă – prima zi

Prima oprire a fost la Mormântul Sfântului Mare Mucenic Gheorghe, urmată de Mănăstirea Stella Maris. După două opriri cu o încărcare emoțională destul de mare, a urmat una în care ne-am delectat privirile cu o priveliște unică și rar întâlnită, asupra Grădinilor Bahai din Haifa. Din păcate, nu am intrat în interior, dar a fost mai mult decât suficient să ne bucurăm de priveliștea oferită de la intrare.

Gradinile Bahai din Haifa

Grădinile suspendate din Haifa adăpostesc un templu, numit și biserica tuturor religiilor ce datează din 1953.  Templul este construit pe muntele Carmel. Are 40 de metri înălțime și 9 perspective, ce suprind cele 9 religii ale lumii. Grădinile ce înconjoară acest loc sunt superbe și sunt cunoscute ca fiind cele mai frumoase din lume. Se întind pe o suprafață de 200.000 m².

Gradinile suspendate Bahai Haifa bianca ionel blog tara sfanta
Gradinile suspendate Bahai Haifa

Religia bahaică este una monotestistă ce pune pe primul plan diversitatea omenirii privind perspectiva religioasă. Această religie acceptă și recunoaște toate religiile existente.  Se pleacă de la premisa că omul are nevoie de propria întruchipare a credinței și o alege pe cea de care se simte cel mai apropiat.

Templu din Gradinile Suspendate din Bahai bianca ionel blog
Templu din Gradinile Suspendate din Bahai

Dintre învățăturile celor care aleg cultul bahaic am să împart cu voi următoarele:

• Omul trebuie să-și conducă viața după propriile principii și idealuri și se interzice utilizarea conceputului de „credință oarbă”;
  • Refuzul prejudecăților de orice tip;
  • Educație universală obligatorie și adaptată;
  • Pacea universală.
Gradinile Suspendate Bahai - Haifa bianca ionel blog
Gradinile Suspendate Bahai – Haifa

După momentul de relaxare la Grădinile Bahai a mai urmat o oprire la Biserica Sfântului Arhanghel Gavriil și una la Biserica Catolică Bunavestire din Nazaret. În drum spre hotel, ne-am oprit într-un loc numit Sprânceana Muntelui.

Sprânceana Muntelui

Tradiția spune că Sprânceana Muntelui reprezintă locul de unde Iisus era să fie aruncat de pe munte. Din acest loc am avut parte de o priveliște panoramică asupra Nazaretului.

Plăcuță cu descriere aflată pe Sprânceana Muntelui bianca ionel blog
Plăcuță cu descriere aflată pe Sprânceana Muntelui

Am prins apusul și apoi ne-am îndreptat pașii spre hotelul Tiberias la care am fost cazați. Un hotel aflat la 200 de metri sub nivelul mării. La hotel am fost primiți cu suc de portocale, obicei pe care l-am observat comun hotelurilor din acea zonă.

Spranceana Muntelui panorama bianca ionel blog
Spranceana Muntelui panorama

Prima zi a fost una lungă și un pic obositoare. Noaptea mi-am recuperat orele de somn lipsă și am fost pregătită pentru a doua zi ce a început la 6 dimineața. Despre următoarele locuri vizitate, vă voi povesti în articolele următoare.  Keep in touch!

Din cele 6 puncte turistice prezentate, care vă atrage cel mai mult?

Post Views: 410
Vrei să fii mereu informat? Abonează-te la newsletter!

Adauga adresa ta de email

Bianca Ionel

Programator pasionat de muzica și scris. O combinatie de extreme. O visatoare și o iubitoare de lucruri mărunte.

One thought on “Pelerinaj în Țara Sfântă – prima zi

1. Adevaru e ca merită sa vizitezi Ţara sfântă. Chiar dacă te expui multor pericole dat fiind faptul războaielor care sunt acolo, dar e foarte bine să te duci la morâmntul mântuitorului.